Ciudățenii în Japonia?

Da și chiar multe! Hai să vedem câteva dintre ele.

Albastru la semafor

Aproape universal, roșu înseamnă oprire și verde înseamnă pornire. Cu toate acestea, dacă sunteți în Japonia, va trebui să așteptați mult timp, așteptând ca semaforul să devină verde. În această țară, luminile „go” sunt mai mult de culoare turcoaz sau bleu, iar în unele zone sunt doar albastru simplu. Aflați de ce semafoarele din Japonia sunt albastre și nu verzi.

O insula doar a iepurașilor

În largul Mării de Est a Japoniei se află Ōkunoshima, o insulă supranumită „Insula iepurelui”. Prin trecerea rapidă cu feribotul, vizitatorii pot urmări și hrăni sute de iepurași pufoși.

Fructe inimaginabil de scumpe

Dacă v-ați confruntat cu prețuri în afara sezonului, în magazinul alimentar de unde vă faceți cumpărăturile în mod curent, veți avea un șoc și mai mare când veți vedea prețurile la fructe de top din Japonia. Fructele scumpe sunt un simbol în cultura japoneză, acestea reprezentând un cadou scump,  ceea ce înseamnă că puteți găsi pere la 19 dolari, căpșuni la 5 USD pe bucată și pepeni pentru 125 dolari în unele magazine.

Toalete fanteziste

A petrece ceva timp în baie este un fapt al vieții, așa că de ce să nu faci să-ți fie confortabil, este gândirea japoneză. Nu este neobișnuit să găsești toalete care să facă zgomot pentru a bloca sunete incomode, care să pulverizeze parfum, să ridice automat scaunul și care să aibă un bideu încorporat, iar toate astea le poți întâlni în toalete publice. Da, ai citit bine, în toalete publice.

CITEȘTE ȘI:
Locuri fabuloase pe care să le vizitezi în Asia

KFC de Crăciun

Un fast-food ar putea fi ultimul loc în care ați dori să sărbătoriți Crăciunul, dar este locul ideal în Japonia. Tradiția a început în anii ’70, când managerul primului KFC a auzit oamenii spunând că le-a fost dor mănânce curcan – o carne greu de găsit în Japonia – de Crăciun. O campanie bună de marketing a ajutat la crearea tradiției potrivit căreia masa de  Crăciun se organizează cu mâncare fast-food așa că o comandă de Crăciun la KFC se face cu multe săptămâni înainte, iar dacă îți dorești să te duci la un restaurant KFC de Crăciun, ai toate șansele să aștepți cu orele până se eliberează un loc.  

Automate cu produse alimentare sau doar automate

E foarte posibil să fiți obișnuiți să cumpărați de la automate doar gustări și băuturi. Ce te faci când vezi că de la aceste automate, în Japonia poți cumpăra șosete, sushi, măști chirurgicale și morcovi în conservă, spre exemplu. Destul de ciudat, nu?

KitKat cu arome unice

Japonezii au cea mai ciudata paletă de arome la batoanele KitKat. Imaginați-vă să vă satisfaceți pofta dulce cu arome nebune precum wasabi, sake sau cartof dulce violet. KitKat este un dulce foarte popular doar datorită numelui său. În Japonia, batoanele de ciocolată se numesc kitto katto, care este foarte asemănător cu kitto katsu, ceea ce înseamnă „sigur că vei câștiga”.

Mașinile sunt dotate cu protecții pentru ploaie

Într-o zi caldă de vară, cu o șansă de ploaie de 50 la sută, este un risc destul de mare să te întorci acasă cu banchetele îmbibate de apă de la ploaia care ți-a intrat pe geam. În Japonia, însă, există protecții pentru ploaie la fiecare portieră și sunt incluse în prețul standard al mașinii, spre deosebire de celelalte țări unde o astfel de protecție este considerată opțională și se plătește suplimentar.